Kod P0507 - znaczenie, przyczyny, objawy (i jak go naprawić)

Kod P0507 jest związany z układem napędowym z elektronicznym sterowaniem przepustnicą. Jest to ogólny kod OBDII, który można odczytać za pomocą ręcznego skanera.

W tym przewodniku przyjrzymy się znaczeniu kodu usterki P0507. Pokazujemy również, jak go zdiagnozować i naprawić.

Spis treści pokaż Kod P0507 Definicja Co oznacza kod P0507? Objawy kodu usterki P0507 Przyczyny powstawania kodu P0507 Jak poważny jest Kod P0507? Jakie naprawy mogą naprawić kod P0507? Najczęstsze błędy w diagnozie P0507 Zalecane narzędzia do diagnostyki Jak zdiagnozować kod usterki P0507 Szacowany koszt naprawy Porady mechaników dotyczące kodu P0507

Kod P0507 Definicja

P0507 - Obroty układu regulacji prędkości obrotowej powietrza na biegu jałowym wyższe od oczekiwanych

Co oznacza kod P0507?

Kod P0507 jest częścią serii usterek (P0505-P0509) związanych z układem kontroli biegu jałowego. Ten konkretny kod wskazuje, że komputer silnika wykrył, że prędkość obrotowa biegu jałowego przekroczyła w pewnym okresie czasu specyfikacje producenta.

W samochodzie z elektronicznym sterowaniem przepustnicą układy elektroniczne i czujniki odpowiadają za utrzymywanie prędkości obrotowej biegu jałowego. Gdy PCM wykryje, że prędkość obrotowa biegu jałowego przekroczyła wymaganą wartość, ustawiany jest kod. Przykładowo, w wielu pojazdach GM kod jest ustawiany, gdy prędkość obrotowa biegu jałowego jest o 200 obr/min wyższa niż powinna.

ZWIĄZANE: 4 oznaki uszkodzenia zaworu regulacji powietrza na biegu jałowym (i koszt wymiany)

Objawy kodu usterki P0507

Po ustawieniu tego kodu prędkość obrotowa biegu jałowego będzie wyższa niż normalnie. Ponadto na desce rozdzielczej powinna zaświecić się kontrolka Check Engine, aby ostrzec o problemie.

Poniżej przedstawiono wszystkie objawy, jakie może powodować ten kod:

  • Lampka kontrolna silnika
  • Wyższa prędkość obrotowa biegu jałowego
  • Nierówna i szybko zmieniająca się prędkość obrotowa biegu jałowego
  • Trudne włączanie biegu jałowego
  • Głośna praca silnika

Przyczyny kodu P0507

Przyspieszenie biegu jałowego nie jest zwykle związane z prędkością obrotową biegu jałowego, ale zwykle jest spowodowane nieszczelnością podciśnienia w silniku. Jeśli kod jest wyzwalany, gdy zawór regulacji powietrza na biegu jałowym (IAC) pozostaje zamknięty, oznacza to, że występuje nieszczelność podciśnienia i silnik próbuje zmniejszyć prędkość biegu jałowego poprzez zamknięcie obwodu obejścia.

Oto najczęstsze przyczyny kodu P0507:

  • Nieszczelność podciśnienia
  • Nieszczelność wlotu powietrza za korpusem przepustnicy
  • Przeciek podciśnienia z zaworu EGR
  • Uszkodzony zawór dodatniej wentylacji skrzyni korbowej (PCV)
  • Zanieczyszczony/uszkodzony korpus przepustnicy
  • Uszkodzony układ EVAP
  • Uszkodzony układ lub obwód IAC (regulator obrotów jałowych)
  • Uszkodzony czujnik
  • Luźne połączenie lub uszkodzone okablowanie

Jak poważny jest kod P0507?

Niski - P0507 w większości przypadków nie przeszkadza w prowadzeniu pojazdu. Silnik nadal pracuje, mimo że jazda może być bardziej nierówna.

W przypadku aktywacji kodu P0507 silnik będzie pracował z wyższą prędkością obrotową na biegu jałowym. Może być również odczuwalna szorstkość przy włączaniu skrzyni biegów. Czasami prędkość obrotowa silnika na biegu jałowym może również niespodziewanie wzrosnąć.

Jakie naprawy mogą naprawić kod P0507?

Istnieje kilka typowych napraw, które mogą naprawić ten kod usterki, ale przed przystąpieniem do naprawy należy zawsze wykonać testy diagnostyczne. Jeśli zaczniesz wymieniać części na ślepo, możesz wydać niepotrzebnie pieniądze na części, które nie powinny być wymieniane.

Oto kilka najczęstszych sposobów naprawy P0507:

  • Wyczyść korpus przepustnicy
  • Wyczyść zawór regulacji powietrza na biegu jałowym
  • Naprawić nieszczelność wlotu lub podciśnienia
  • Wymienić uszkodzony czujnik
  • Wymienić elektroniczny korpus przepustnicy
  • Wymienić uszkodzony zawór sterujący pracą silnika na biegu jałowym
  • Przeprowadzić regulację linki przepustnicy
  • Przywrócenie objętości powietrza biegu jałowego

Najczęstsze błędy diagnostyki P0507

Najczęstszym błędem diagnostycznym w przypadku oznaczenia P0507 jest wymiana części, takich jak zawór sterowania jałowym powietrzem lub korpus przepustnicy, bez przeprowadzenia odpowiedniej kontroli. Przedwczesna wymiana części powoduje marnowanie pieniędzy i czasu na naprawy, które nie przynoszą rezultatów.

W wielu przypadkach różne części wymagały po prostu sprawdzenia i wyczyszczenia w celu usunięcia nagaru. Ponadto przed wymianą jakichkolwiek części należy zawsze rozważyć możliwość wystąpienia nieszczelności podciśnienia.

Zalecane narzędzia do diagnostyki

  • Narzędzie diagnostyczne do skanowania OBD
  • Multimetr
  • Podstawowe narzędzia ręczne
  • Środek do czyszczenia korpusu przepustnicy
  • Urządzenie do usuwania dymu
  • Podręcznik naprawy samochodów
  • Środek do czyszczenia styków elektrycznych

Jak zdiagnozować kod usterki P0507?

Większość profesjonalistów wykona poniższe kroki, aby zdiagnozować kod błędu P0507 DTC. Do wykonania tych czynności mogą być potrzebne zaawansowane narzędzia i wiedza.

  1. Podłącz skaner kodów, aby sprawdzić, co jest przyczyną problemów.
  2. Wyczyść kody i przejedź się na jazdę próbną, aby zresetować odpowiednie DTC. Należy zająć się wszelkimi powiązanymi kodami, ponieważ mogą one rozwiązać problem.
  3. Poszukaj rozerwanych przewodów podciśnienia, aby znaleźć nieszczelność.
  4. Skontroluj korpus przepustnicy. Sprawdź, czy przepustnice są odpowiednio otwierane i zamykane oraz czy nie nagromadził się w nich węgiel.
  5. Przetestuj prędkość obrotową regulatora IAC oraz działanie przełącznika ciśnienia wspomagania układu kierowniczego.
  6. Za pomocą zaawansowanego narzędzia można wymusić wyższą lub niższą prędkość obrotową biegu jałowego, aby sprawdzić, jak zachowuje się silnik.
  7. Sprawdź, czy zawór PCV nie jest zablokowany.
  8. W niektórych pojazdach można zastosować procedurę ponownego przyuczenia biegu jałowego, aby naprawić skokową zmianę prędkości obrotowej biegu jałowego.

Szacunkowy koszt naprawy

Oto kilka najczęstszych przypadków naprawy P0507 i ich koszty. Wszystkie podane poniżej ceny obejmują części i robociznę, ale nie obejmują kosztów związanych z diagnozą.

  • Czyszczenie korpusu przepustnicy - od 75 do 200 USD
  • Czyszczenie zaworu regulacji powietrza na biegu jałowym - od 175 do 400 USD
  • Naprawa nieszczelności wlotu lub podciśnienia - od 125 do 300 USD
  • Wymiana czujnika ciśnienia wspomagania układu kierowniczego - od 175 do 325 USD
  • Wymiana elektronicznego korpusu przepustnicy - od 500 do 1200 USD
  • Regulacja linki przepustnicy - 50 do 125 USD
  • Wymiana zaworu regulacji powietrza na biegu jałowym - od 125 do 650 USD
  • Ponowne nauczenie się objętości powietrza biegu jałowego - od 75 do 250 USD

Porady mechaników dotyczące kodu P0507

Przy tak wielu możliwych przyczynach, kod P0507 nie zawsze jest łatwy do naprawienia. Jeżeli w tym samym czasie ustawione są inne kody, może to pomóc w zawężeniu problemu. W przeciwnym razie należy poświęcić trochę czasu i przeprowadzić odpowiednie kontrole.

Autor

Paweł Michalski

Redakcja ikrosno.pl